17 Μαρ 2008

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ


Σαρακοστή λέμε τις 40 μέρες πριν από την Κυριακή του Πάσχα. Από πολύ παλιά υπάρχει η συνήθεια να νηστεύουμε, για να μιμηθούμε τη νηστεία που έκανε ο Χριστός στην έρημο. Η Σαρακοστή περνά αργά γι’ αυτούς που νηστεύουν, ιδίως τις τελευταίες μέρες. Έτσι, επειδή παλιά δεν είχαν τα σημερινά ημερολόγια για να μετρούν το πέρασμα της νηστείας, έφτιαχναν ένα μετρητάρι. Έπαιρναν δηλαδή ένα χαρτί και ζωγράφιζαν τη Σαρακοστή σαν μια καλόγρια, την κυρά –Σαρακοστή. Δεν της έβαζαν στόμα γιατί αντιπροσώπευε τη νηστεία. Τα χέρια της ήταν σταυρωμένα από τις πολλές προσευχές. Και είχε εφτά πόδια, ένα για κάθε βδομάδα της Σαρακοστής. Με το ψαλίδι κόβανε την κυρά Σαρακοστή και την κρεμούσαν στον τοίχο. Κάθε Σάββατο της έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι το κόβανε το Μεγάλο Σάββατο και το βάζανε μέσα σ’ ένα ξερό σύκο. Αυτό το σύκο το ανακατεύανε με τ’ άλλα και όποιος το εύρισκε, λέγανε ότι θα του έφερνε γούρι. Ακόμα κι αν δε νηστεύετε, μπορείτε να φτιάξετε κι εσείς αυτό το μετρητάρι της κυρά-Σαρακοστής, για να μετρήσετε τις βδομάδες ως το Πάσχα.

Το ήξερες αυτό;

Σε ολόκληρο τον κόσμο, υπάρχουν 600 φυτά σαρκοφάγα, που τρέφονται κυρίως με έντομα. Μερικά σαρκοφάγα φυτά πάντως τρώνε ακόμα και βατράχους , πουλιά και μικρούς πιθήκους !

Μαρία Ασλανίδη! Β' ΤΑΞΗ

5 Μαρ 2008

Το ήξερες αυτό...

Η μεγαλύτερη θερμοκρασία που καταμετρήθηκε ποτέ ήταν 58ο C,το 1922, στη Λιβύη! Η θεμοκρασία αυτή δε μετρήθηκε στον ήλιο αλλά στην σκιά και είναι πολύ μεγαλύτερη από την θερμοκρασία ενός ζεστού μπάνιου. Με τέτοιες συνθήκες, μπορούμε εύκολα να ψήσουμε ένα αυγό πάνω σε μία πέτρα στο ύπαιθρο.

Βασίλης Σκούλλος, Ε τάξη

Το μάθημα των Εικαστικών στο Σχολείο μας


Φέτος στο ολοήμερο τμήμα του Σχολείου μας έχουμε μία ειδικότητα, που δεν την ξαναείχαμε ποτέ: Εικαστικά. Η κυρία που μας διδάσκει είναι η κυρία Μαρία Λοίζου - Ιωαννίδη. Μέχρι τώρα έχουμε κάνει: τρελογραμμή,σύνθεση χρωμάτων, πουανιτισμός (τελίτσες), σταυρόλεξο με τα ονόματά μας, ο βυθός της θάλασσας, ζωγραφική πάνω βελουτέ χαρτί, γιρλάντα με κλόουν, χιονάνθρωπους, περιστρεφόμενα γράμματα, χριστουγεννιάτικα δέντρα, προσωπογραφίες, σφραγίδες με τέμπερες, κλόουν με πουά(τελίτσες), χελιδόνια και πήλινα σχέδια .Εμάς στα παιδιά μας αρέσει πολύ .

Ειρήνη Βαρδαούλη, Δ΄τάξη

4 Μαρ 2008

Συνοπτική Ιστορία της Δωδεκανήσου


Αγαπητέ μας επισκέπτη,

Σε καλωσορίζουμε στον τόπο μας και σου ευχόμαστε να περάσεις ευχάριστα τις διακοπές σου. Βρίσκεσαι σε ένα νησί της Δωδεκανήσου με πολλές φυσικές ομορφιές, αλλά και με πλούσια ελληνική πολιτιστική παράδοση. Επειδή οι ανατολικοί μας γείτονες επιβουλεύονται τα νησιά μας και επειδή πολλά κακόβουλα και ανιστόρητα γράφονται και ακούονται τον τελευταίο καιρό, επισημαίνουμε με αυτό το μικρό κείμενο ορισμένες αλήθειες από την αδέκαστη Ιστορία.
1) Τα Δωδεκάνησα ήσαν από τα πανάρχαια χρόνια Ελληνικά και κανένας πολιτισμένος λαός και αμερόληπτος κριτής δεν αμφισβήτησε ποτέ την ελληνικότητά τους.
2) Η γλώσσα, η θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμα, τα μνημεία, οι παραδόσεις, οι μαρτυρίες των συγγραφέων, οι αγώνες των Δωδεκανησίων αποδεικνύουν ότι ο εθνογραφικός χαρακτήρας αυτών των νησιών ήταν και είναι καθαρά ελληνικός.
3) Οι Έλληνες κατοικούν στη Δωδεκάνησο από τον 14ο αιώνα π.Χ. 'Έχουν ανακαλυφθεί μέχρι στιγμής 18 συνοικισμοί των Αχαιών σε 8 νησιά της Δωδεκανήσου κι αξιόλογα Μυκηναϊκά ευρήματα.
4) Στα χρόνια των Δωριέων, οι 3 πόλεις της Ρόδου και η Κως με την Κνίδο και την Αλικαρνασσό συγκρότησαν πολιτικό-οικονομικό συνασπισμό με θρησκευτικό χαρακτήρα, τη Δωρική Εξάπολη, ένα πρότυπο για τις σημερινής προσπάθειες ένωσης των λαών.
5) Η Δωδεκάνησος χάρισε στη φιλοσοφία το μεγάλο 'Ελληνα σοφό Κλεόβουλο το Λίνδιο, στην επιστήμη το θεμελιωτή της Ιατρικής, Ιπποκράτη τον Κώο, στη λογοτεχνία τον καλύτερο βουκολικό ποιητή της αρχαιότητας, Θεόκριτο, και εκατοντάδες άλλους εκλεκτούς των ελληνικών γραμμάτων, τεχνών και επιστημών.
6) Στα χρόνια της Ρωμαιοκρατίας η Ρόδος, επέβαλε στους Ρωμαίους το Ναυτικό της νόμο που είναι ο πρώτος ναυτικός κώδικας στην παγκόσμια ιστορία, ενώ η Κως τους μύησε στην Ιπποκρατική ιατρική και στους θεμελιώδεις νόμους της φύσεως.
7) Στα βυζαντινά χρόνια οι Δωδεκανήσιοι ακολούθησαν πιστά τους θεσμούς του Χριστιανισμού και του Ελληνισμού, συμμερίστηκαν τις τύχες της Ελλάδας κι υπέμειναν αλλεπάλληλες συμφορές από τους Πέρσες, Άραβες, Βενετούς, Γενουάτες, Τούρκους κ.ά.
8) Κατά την περίοδο της Ιπποτοκρατίας η Δωδεκάνησος είναι ο χριστιανικός προμαχώνας που προσπαθεί να ανακόψει την εξάπλωση του Ισλαμισμού προς τις χώρες της Ευρώπης και να σώσει το δυτικό πολιτισμό.
9) Βαρύτερη δουλεία γνώρισαν οι Έλληνες Δωδεκανήσιοι στα χρόνια της Τουρκοκρατίας (1523-1912). Δήμευση των περιουσιών, εξοντωτικό παιδομάζωμα και τρομερά μαρτύρια υπέστησαν, για να αλλάξουν την πίστη και την εθνικότητά τους. Τη συμμετοχή τους στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, την πλήρωσαν με σφαγές και ολοκαυτώματα (Κάσος). Όμως στάθηκαν ακλόνητοι και διατήρησαν τη γλώσσα, τη θρησκεία και τον εθνισμό τους.
10) Οι αγώνες των Δωδεκανησίων κατά την Ιταλική κατοχή και προπάντων η αντίσταση στην προσπάθεια του Μουσολίνι να τους εξιταλίσει, δείχνει καθαρά την αδάμαστη θέλησή τους να παραμείνουν σταθεροί στην πίστη των πατέρων τους και στην ελληνική παράδοση.

Αυτή είναι η εθνική μας ταυτότητα και η πολιτιστική μας προσφορά στο πέρασμα των αιώνων. Σήμερα οι Δωδεκανήσιοι δεν είμαστε μόνο οι ακρίτες του Ελληνισμού, αλλά και οι ανατολικοί παραμεθόριοι της Ενωμένης Ευρώπης. Γι'αυτό θέλουμε να πιστεύουμε ότι κάθε Ευρωπαίος, αλλά και μορφωμένος άνθρωπος, αντιμετωπίζει με αγανάκτηση τη διαστρέβλωση της ιστορίας μας, την παραχάραξη του χάρτη του Αιγαίου και κάθε απειλή εναντίον των ελληνικών νησιών.


Πνευματικός όμιλος Κώων "Ο ΦΙΛΗΤΑΣ"


(Αναδημοσίευση από την εφημερίδα του Μαθητικού μας Συνεταιρισμού
"Το χωριό μας, οι Πυλές", τεύχος 13, Άνοιξη 1994).

Κάτω οι μάσκες!

Τό καρναβάλι, πού αὐτές τίς μέρες πάλι ζωντανεύει, στοιχειοθετεῖται ἀπό πάρα πολλές ἐκδηλώσεις. Πολλές ἀπ' αὐτές διατηροῦνται ἴδιες κι ἀπαράλλακτες ἀπό τά παλιότερα χρόνια μέχρι σήμερα καί φαίνεται ξεκάθαρα σ'αὐτές ἡ σχέση τοῦ καρνάβαλου μέ τά εἰδωλολατρικά ἔθιμα.

Τότε, τά παλιά χρόνια, μά σέ πολλές περιπτώσεις καί σήμερα δυστυχῶς, ὁ καρνάβαλος περιελάμβανε τελετουργικές πράξεις ὅπως: διαφόρους καθαρμούς, ἔξωση δαιμόνων, ἄναμμα καί σβήσιμο φώτων ἤ μιᾶς πυρρᾶς, ἀγῶνες μεταξύ ἀντιπάλων ὁμάδων, στέψη ἤ καθαίρεση ἑνός εἰκονικοῦ βασιλέα, τό κάψιμο ἤ τόν ἐνταφιασμό ἑνός ἀνδρεικέλου πού ἀναπαραστοῦσε τό Χειμώνα, τόν παλιό χρόνο ἤ τόν ἀπερχόμενο καρνάβαλο, ὑπῆρχαν παραστάσεις τοῦ καρνάβαλου πού πολεμοῦσε μέ τή Σαρακοστή, ἤ τή δίκη πού γινόταν καί τήν καταδίκη τοῦ πρώτου ἀπό τήν δεύτερη, ἀναπαραστάσεις τῆς γενετήσιας πράξης, τοῦ θανάτου καί τῆς νεκρανάστασης, παρωδίες τοῦ γάμου καί τῆς κηδείας, γλέντια καί πλουσιοπάροχα συμπόσια, ὅπου κυριαρχοῦσε ἡ μέθη, ἡ ἀθυροστομία καί οἱ ξέφρενοι χοροί καί φυσικά, μεταμφιέσεις καί πομπές ἀνθρώπων πού φόραγαν μάσκες, προσωπεῖα ἤ ἀγριάνθρωπους πού φοροῦσαν δέρματα ζώων, φυλλώματα δέντρων, ἄχυρα καί κουδούνια καί κρατοῦσαν ρόπαλα ἀπό μαγκοῦρες, ἀνθρώπους ντυμένους ἀρκοῦδες καί ἄλλα ζῶα δηλ. πνεύματα τῆς φύσης, πού ξαφνικά εἰσέβαλαν στόν πολιτισμένο κόσμο ἤ ψυχές τῶν νεκρῶν πού ἐπισκέπτονταν τούς ζωντανούς, προκαλῶντας τούς περαστικούς, χτυπῶντας τίς γυναῖκες, ρίχνοντας διάφορα ἀντικείμενα, κάνοντας ἐκκωφαντικούς θορύβους, μπαίνοντας μέσα στά σπίτια καί ἀναστατώνοντας τά πάντα!

Εἶναι εὔκολο νά καταλάβουμε, ὅτι γιά νά πραγματοποιηθοῦν ὅλ' αὐτά εἶναι ἀπαραίτητη ἡ μάσκα. Ἡ μάσκα εἶναι μιά πολύ σπουδαία ὑπόθεση ἀφοῦ, μάλιστα καί πολλές ψυχολογικές, ψυχαναλυτικές καί κοινωνιολογικές ἑρμηνεῖες ἔχουν δοθεῖ γι'αὐτή.

Οἱ μεταμφιέσεις κατάγονται ἀπό τίς ἀρχαῖες λατρεῖες. Ἀπό τά προϊστορικά χρόνια ὁ ἄνθρωπος γιά νά ἐξευμενίσει τά κακά πνεύματα τά ὁποῖα πίστευε ὅτι ἐπηρέαζαν τή ζωή του ἤ γιά νά τά παρακαλέσει νά κάνουν τή γῆ νά βλαστήσει καί νά καρποφορήσει, ἔβαζε κάποιες τέτοιες μάσκες, ντυνόταν μέ παράξενα ροῦχα, γιατί πίστευε ὅτι ἔτσι ἔπαιρνε μιά μαγική δύναμη, τήν ὁποία χρησιμοποιοῦσε γιά τό καλό τῆς παραγωγῆς ἤ γιά νά ἐξαπατήσει καί νά μπερδέψει τά ἐπιβλαβῆ πνεύματα. Ὅμως αὐτή ἡ συνήθεια, στήν κοσμική ἐξέλιξή της σήμερα, δέν ἔχει σκοπό νά ἐξαπατήσει κάποιο κακό μαγικό πνεῦμα, ἀλλά νά ἀποκρύψει τό πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου καί νά τοῦ δώσει ἔτσι τήν ἐλευθερία τῆς διασκεδάσεως. Αὐτό εἶναι γνωστό σέ ὅλους μας, ἀφοῦ ξέρουμε ἀπό τήν ἱστορία μας, ὅτι πράγματι στά ἱστορικά χρόνια καί στή ζωή τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων κάτω ἀπό αὐτές τίς μάσκες, ἔκαναν ἕνα σωρό κακοήθειες καί ἀσχήμιες.

Τί εἶναι ὅμως κατά βάθος ἡ μάσκα; Οἱ ἐπιστήμονες ἰσχυρίζονται ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀνακάλυψαν τή μάσκα γιά νά καταργήσουν τήν αρχή τής ταυτότητάς τους. Θά λέγαμε πολύ απλά, ότι δέν αντέχει ο άνθρωπος τόν εαυτό του, τήν προσωπικότητά του, τό πρόσωπό του όπως είναι καί θέλει νά τό αλλάξει, βάζοντάς κάποιες μέρες του χρόνου κάποιο άλλο προσωπείο, φυσικά ψεύτικο καί φτιασιδωτό, που καμιά σχέση δέν έχει μέ τήν αληθινή μορφή του καί τό αληθινό πρόσωπό του. Η μάσκα δέν καταργεί απλῶς όλες τίς ταυτότητες, γιατί όταν είναι πολλοί άνθρωποι μαζί, κι αὐτό φαίνεται ἰδιαιτέρως τώρα, σ΄ αὐτές τίς ἀποκριάτικες γιορτές, δέν ὑπάρχει ταυτότητα, ὅλοι εἶναι τό ἴδιο. Δέν ὑπάρχουν τάξεις. Ὑπάρχει μιά κοινωνία "ἰσότητας καί ἑνότητας τῶν ἀνθρώπων". Ἔτσι πιστεύουν. Στήν πραγματικότητα ὅμως, ὄχι μόνο ἀφανίζουν τήν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλά τήν βυθίζουν πάρα πολύ βαθιά σέ μιά ἀρχέγονη κοσμική ρίζα. Τήν συγχωνεύουν μέ ἕνα ὁμαδικό σῶμα, μέσα στό ὁποῖο, ὅλα τά σύνορα πού χωρίζουν τούς ἀνθρώπους, κοινωνικά, οἰκονομικά καί ἄλλα, σβήνουν. Ἐδῶ, λένε οἱ ἐρευνητές, ὅτι ὅπως ὁ σπόρος χάνει τό περίγραμμά του ὅταν μπεῖ στή γῆ καί στή συνέχεια ἀποσυντίθεται καί γίνεται ἄλλο πράγμα μέ τή βλάστησή του, ἔτσι καί οἱ ἄνθρωποι, μέ τή μάσκα χάνουν τήν ἀτομικότητά τους μέσα σ' αὐτή τήν κατάσταση καί συγχωνεύονται σέ μιά μοναδική, ζωντανή ἑνότητα.

Ὁ κόσμος σήμερα λέει "μασκαρά", ὄχι μόνο αὐτόν πού εἶναι ἕνας ἀνυπόληπτος ἄνθρωπος, ἕνας ἀχρεῖος καί ὑποκριτής, ἀλλά καί μέ νεότερη ἐξήγηση τῆς λέξης, "μασκαρά" ἐννοοῦμε ἐκεῖνον πού προσπαθεῖ νά φανεῖ ἄλλος ἀπ' ὅ,τι στήν πραγματικότητα εἶναι. Αὐτό λοιπόν δείχνει ὅτι οἱ ἄνθρωποι πού δέχονται αὐτές τίς μάσκες, εἴτε μεγάλοι, δυστυχῶς, εἴτε μικρά παιδιά, μαθαίνουν νά ζοῦν μέσα σ' ἕνα διχασμό προσωπικότητας, δηλ. ἄλλο νά εἶμαι καί ἄλλο νά δείχνω. Ἐδῶ τώρα εἶναι τό μεγάλο πρόβλημα. Πῶς θά συνεχιστεῖ αὐτή ἡ κατάσταση; Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας κάνει μεγάλο ἀγώνα νά μᾶς βοηθήσει νά ξεκαθαρίσουμε τήν προσωπικότητά μας, τό πρόσωπό μας, ἀπ' ὅλα ὅσα τό σκεπάζουν καί τό κάνουν νά εἶναι μιά ἀμαυρωμένη εἰκόνα τοῦ Θεοῦ. Θά δεχθοῦμε αὐτό τό χωρισμό πού μέ τήν ἄγνοιά τους καί δῆθεν γιά τή "διατήρηση τῶν ἐθίμων" προσπαθοῦν ὅλοι αὐτοί οἱ Δῆμοι καί τά Σχολεῖα; Γιατί καί τά Σχολεῖα καί πολλοί Σύλλογοι Γονέων, δυστυχῶς, μέ τίς ἐκδηλώσεις πού διοργανώνουν τέτοιες μέρες, ἐπιβάλλουν στά παιδιά καί στούς μεγάλους αύτό τό μασκάρεμα; Οἱ ἄνθρωποι βέβαια νομίζουν ἔτσι ὅτι μποροῦν νά γίνουν κάποιος ἄλλος, ἀλλ' αὐτό εἶναι οὐτοπικό. Νομίζουν ὅτι ἀνανεώνονται, λένε, ὅτι ὡς ἄνθρωποι πλησιάζουν ὁ ἕνας τόν ἄλλο. Ὅμως, μέ τό μασκάρεμα, ὅλοι γίνονται ἕνα, ἀνακατεύονται. Μιά μαζοποίηση, δηλαδή, ὅπου κανένας δέ φαίνεται ποιός εἶναι, δέν ἀναγνωρίζεται, δέν ἔχει ταυτότητα. "Δίχως ταυτότητα".

Ὁ κόσμος μές τούς δρόμους γίνεται ἕνα. Καί βέβαια κάτω ἀπ' τό κάλυμμα τῆς μάσκας μπορεῖ ὁ καθένας νά κάνει ὁ,τιδήποτε ἄσχημο καί προκλητικό! Γιά γυρίστε αὐτές τίς μέρες ἔξω, θά δεῖτε παιδιά καί δυστυχῶς καί μεγάλους νά φτάνουν σέ μιά κατάσταση τραγική! Νά γελοιοποιοῦνται ὅσο πιό πολύ μποροῦν, νά γίνονται πραγματικά γελοῖοι, "μασκαράδες" πραγματικοί, ὅπως ἔχει περάσει στό λαό μας αὐτή ἡ ἔκφραση. Εἴτε μέ τόν ἕνα, εἴτε μέ τόν ἄλλο τρόπο, ἡ μάσκα τους βολεύει.

Βέβαια νά μήν ξεχνοῦμε ὅτι ὑπάρχουν καί κάποιες ἄλλες μάσκες, ἐκτός τίς ἀποκριάτικες κι αὐτές εἶναι οἱ πιό σοβαρές, οἱ μάσκες τῆς καθημερινότητας. Αὐτές πού καθένας φορᾶ καθημερινά καί κάτω ἀπό τό προσωπεῖο τῆς εὐσέβειας, τῆς ἄσκησης, τῆς δικαιοσύνης, τῆς ἀρετῆς, τῆς σοβαρότητας, καλύπτει ἕνα σωρό πάθη καί ἐλαττώματα, κάποια "φίδια", ὅπως τά λένε οἱ Πατέρες μας καί τά ὁποῖα ἡ Ἐκκλησία μας μέ κάθε τρόπο μᾶς βοηθᾶ νά βγάλουμε ἀπό τήν καρδιά μας!

Μά θά μοῦ πεῖτε; Νά μή χαροῦμε κι ἐμεῖς λιγάκι; Ἄλλη εἶναι αὐτή ἡ χαρά πού δίνει ἡ Ἐκκλησία στά ζωντανά μέλη Της κι ἄλλη ἡ χαρά ἡ πρόσκαιρη, ἡ προσωρινή, ἡ ψευτοχαρά αὐτή τοῦ κόσμου, πού βεβαίως καμία σχέση δέν ἔχει μέ τό ἀληθινό νόημα τοῦ Τριωδίου, ἀλλά ἀντιθέτως μᾶς κάνει νά πηγαίνουμε ἕνα ἀκόμη βῆμα πιό πίσω καί πιό μακριά ἀπό τό Χριστό μας καί τήν Ἐκκλησία Του.

Θά χρειαστοῦν βεβαίως πολλοί ἀγῶνες ἀκόμη, γιά νά κατανοήσουν ὅλοι τήν ἀλήθεια! Καί στοιχίζει πολύ αὐτή ἡ ἀλήθεια! Ἄς θυμηθοῦμε, ὅτι ὁ Ἅγιος Τιμόθεος, ὁ μαθητής τοῦ Ἀπ. Παύλου, εἶχε μαρτυρικό τέλος ἀκριβῶς γιατί θέλησε νά ἐπικρατήσει αὐτή ἡ ἀλήθεια. Ὅταν ἔβλεπε τούς Ἕλληνες νά γιορτάζουν σέ μιά εἰδωλολατρική γιορτή τά "Καταγώγια", ὅπως τά ἔλεγαν καί νά κάνουν ἀταξίες, νά βαστοῦν εἴδωλα στά χέρια, νά βάζουν μάσκες στά πρόσωπά τους, νά διακωμωδοῦν τά ἱερά καί τά ὅσια, νά ὁρμᾶ ὁ ἕνας στόν ἄλλον, νά κλέβουν, νά σκοτώνει ὁ ἕνας τόν ἄλλον, ἄρχισε νά τούς διδάσκει καί νά τούς παρακινεῖ νά τά σταματήσουν καί νά ζήσουν τήν πραγματική ζωή τῆς Ἐκκλησίας. Ἐκεῖνοι βέβαια σέ μιά τέτοια ἐκρηκτική κατάσταση πού βρίσκονταν κι ἀπ’ τήν κακία πού εἶχαν μέσα τους καί τό θυμό, σκότωσαν τόν Ἀπόστολο τοῦ Κυρίου μας μέ τά ξύλα πού βάσταγαν στά χέρια τους. Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος, ὁ Ἐπίσκοπος Ἐφέσου ἔδωσε τή ζωή του γιά τήν κατάργηση αὐτῶν τῶν ἀπαράδεκτων γιορτῶν. Ἐμεῖς ὅλοι, ἡ Ἐκκλησία, ὁ κλῆρος καί ὁ λαός, τί λόγο θά δώσουμε στόν Κριτή καί Θεό μας γι’ αὐτήν τήν ἀμέλεια πού δείχνουμε ὡς πρός τό θέμα αὐτό;

Ἐπιτακτικός ὁ ἀγώνας ὅλων μας: Νά ξεκαθαρίζει τό προσωπεῖο ἀπ’ τό πρόσωπο πού πρέπει νά ἔχουμε. Ἀντί νά βοηθήσουμε τά παιδιά μας νά ζήσουν πραγματικά, νά ἔχουν μία καθαρή προσωπικότητα “ντόμπρα” ὅπως λέμε, εἰλικρινή καί εὐθεία, θά τά μάθουμε νά μασκαρεύονται καί ν' ἀσχημονοῦν; Ἤ πραγματικά νά εἶναι ἔτσι ὅπως ἡ Ἐκκλησία μας θέλει, γιά νά φθάσουμε καί στή σωτηρία καί στή λύτρωση, μέσα ἀπ’ τά μυστήρια καί τίς ἀκολουθίες πού ἰδιαίτερα τήν περίοδο αὐτή τονίζει καί μᾶς δίνει περισσότερα, γιά νά μᾶς βοηθήσει στόν ἀγώνα μας πραγματικά, ἐκείνη πού εἶναι ἡ μόνη μας ἐλπίδα καί δύναμη καί παρηγοριά; Ἐκείνη πού ἀληθινά μᾶς ἀγαπᾶ καί ἡ μόνη πού θέλει τή σωτηρία μας...


+Ἀρχιμ. Καλλίνικος Μαυρολέων

Το ήξερες αυτό;

Τα μυρμήγκια συσσωρεύουν τη θερμότητα του ήλιου στο σώμα τους και την χρησιμοποιούν, για να ζεσταίνονται στη φωλιά τους.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΑΛΗΣ Β΄ΤΑΞΗ